ECOSPA Olejek z wiesiołka

15:11

Gdybyśmy zapytali każdą z kobiet o jej ulubioną formę kosmetyku, usłyszelibyśmy zapewne dwa rodzaje odpowiedzi. Jedne z nas lubią lekkie, puszyste i szybko wchłaniające się kremy (coraz częściej nazywane "sorbetami"), inne gęste, treściwe mazidła czy olejki, które tworzą na twarzy wyczuwalny film.
Ja należę do tej drugiej grupy. Uwielbiam wszelkiego rodzaju kosmetyczne "tłuściochy", a olejki wprost kocham i nie wyobrażam sobie bez nich codziennej pielęgnacji. Nie przekonują mnie argumenty ich przeciwników: że za tłuste, za wolno się wchłaniają i pozostawiają na skórze lepką warstwę. Żaden inny kosmetyk tak cudownie nie natłuści i odżywi skóry jak olejek.
A jeśli na dodatek używamy olejku zimnotłoczonego, nierafinowanego, o wysokiej zawartości NNKT (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe) to jest to po prostu cud-miód, za który nasza skóra odwdzięczy się nam pięknym wyglądem.
I taki jest właśnie olejek z wiesiołka, który dzięki uprzejmości firmy Ecospa miałam okazję przez ostatnie tygodnie testować.


Co wyjątkowego jest w olejku z wiesiołka Ecospa? 

Przede wszystkim skład, który odróżnia go od innych olejów roślinnych. Olejek z wiesiołka zawiera kwas oleinowy, stearynowy i palmitynowy, przeciwrodnikową witaminę E oraz NNKT (niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe): kwas alfa-linolowy (ALA) i gamma-linolenowy (GLA).
NNKT mają dobroczynne działanie na naszą skórę, a ich niedobór może mieć wpływ na zbyt wczesne pojawienie się zmarszczek, utratę jędrności skóry, nadmierną keratynizację naskórka, brak blasku, częste podrażnienia, powstawanie zaskórników (niedobór kwasu alfa-linolowego uważa się za jedną z przyczyn powstawania trądziku).

Dzięki wysokiej zawartości NNKT olej z wiesołka posiada więc właściwości regenerujące, natłuszczające, przeciwpodrażnieniowe, łagodzące, anti-age. 
Olejek dobrze sprawdza się więc w pielegnacji cery dojrzałej, starzejącej się, popękanej, naczyniowej, wrażliwej, przesuszonej, normalnej. Poprawia stan skóry z AZS, egzemą i łuszczycą (a w niewielkich stężeniach może być stosowany w kosmetykach do pielęgnacji cery trądzikowej i tłustej). Pozytywnie wpływa na kondycję włosów zniszczonych i przesuszonych oraz łamliwych paznokci.

Same zalety, a jak olejek sprawdził się u mnie?

Olejek ukryty jest w niewielkiej, ciemnej buteleczce z kroplomierzem ukrytym w zakrętce. Przyznam szczerze, że ten dozownik na początku trochę mnie zniechęcał. Byłam przyzwyczajona do buteleczek z pipetą, szybko się jednak przekonałam, że kroplomierz nie tylko działa bez zarzutu, ale jest o wiele bardziej higienicznym rozwiązaniem.


Olejek z wiesiołka ma swój specyficzny, "wiesiołkowaty" zapach. Nie jest to jednak zapach "przykry" czy bardzo intensywny, a zmieszany z innym preparatem jest po prostu niewyczuwalny.

Jest to kosmetyk niezwykle wydajny, na jedną aplikację na skórę wystarczyły mi 1-2 kropelki, buteleczka o pojemności 30 ml posłuży mi więc przez długi okres czasu.


W jaki sposób wykorzystywałam olejek?
Przede wszystkim mieszałam go z podkładem oraz kremami: do twarzy, do rąk i do stóp. Dodawałam do maseczek przygotowywanych z glinki. Ten sposób wspaniale łagodził podrażnienia, nawilżał i natłuszczał skórę, potęgując działanie używanych kosmetyków i sprawiając, że skóra była gładka, miękka i przyjemna w dotyku. 
Aplikowałam na kilkanaście minut na włosy (po olejowaniu dokładnie je myjąc), co sprawiało, że pasma były gładkie i pełne blasku, a końcówki odżywione.
Wcierałam go w paznokcie, co rewelacyjnie wzmacniało płytkę oraz zmiękczało i nawilżało przesuszone skórki.

Jako posiadaczką suchej, wrażliwej cery z widocznymi naczynkami i z pierwszymi oznakami starzenia oraz przesuszonej skóry (szczególnie na dłoniach, łokciach i stopach) i wymagających odżywienia farbowanych włosów doceniam właściwości regenerująco-łagodzące olejku.
Świetnie wpływa on na kondycję skóry: intensywnie ją odżywia, dodaje blasku i łagodzi podrażnienia.
Rewelacyjnie nawilża przesuszone włosy sprawiając, że robią się miękkie i łatwo się rozczesują.

I tak, jest to kosmetyk, który nie wchłania się błyskawicznie i pozostawia na skórze tłusty film. Dla mnie jest to jednak zaleta, gdyż moja skóra potrzebuje ukojenia i odżywienia, a olejek z wiesiołka to właśnie jej daje :-)

Producent: Ecospa
Pojemność: 30 ml
Cena: ok. 13 zł

You Might Also Like

0 komentarze