Ciasteczka z Maltikeksami

14:46

Listopad nie nastraja mnie zbyt optymistycznie, jest ciemno, buro i ponuro :) Trochę na przekór pogodzie zabieram się więc za coś, co zawsze i wszędzie poprawia mi humor - pieczenie ciastek.
Tym razem inspiracją do ich przygotowania były dla mnie jedne z ciasteczek od drGerarda, które otrzymałam w ramach kampanii prowadzonej przez Streetcom.
W oryginalnym przepisie do ciasteczek dodane były orzeszki M&M's, ja zastąpiłam ją Maltikeksami w polewie mlecznej.

Składniki (wszystkie powinny być w temp. pokojowej):
- 110 g masła
- 0,5 szklanki cukru (najlepiej drobnego)
- 1 duże jajko
- 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
- 1 i 1/8 szklanki mąki pszennej (zastąpiłam orkiszową)
- 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- szczypta soli
- spora garść Maltikeksów dr Gerard w polewie mlecznej

Sposób wykonania:
W misce ucieramy miękkie masło z cukrem aż do uzyskania jasnej i puszystej masy. 
Ucierając dodajemy jajko i ekstrakt z wanilii, a następnie składniki suche: mąkę, sodę i sól.
Do masy wrzucamy Maltikeksy i mieszamy.
Z ciasta formujemy kulki i układamy w sporym odstępie od siebie na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, lekko je spłaszczając (u mnie wyszło 9 dość sporych ciasteczek).
Pieczemy w temp. 180ºC przez ok. 10 minut, studzimy.


#drGerard #wiecejrazem

You Might Also Like

0 komentarze