Pancakes z mąki z amarantusa

09:21

Kiedy odebrałam pierwsze zamówione przeze mnie po przerwie pudełko Healthbox 
najwięcej "obaw" wzbudziła we mnie mąka z amarantusa.
Jest to produkt całkowicie dla mnie nowy i nie miałam pojęcia, jak smakuje i co mogę z niego przygotować.
W poszukiwaniu inspiracji wyruszyłam w czeluście Internetu i na stronie producenta mąki 
znalazłam przepis na proste i łatwe do przygotowania placuszki.
Co do smaku - jest inny od tradycyjnych mąk pszennych, ma lekko orzechowy aromat. Mąka jest też znacznie "grubsza", ale jest to bardzo smaczna, ciekawa i zdrowa alternatywa, do której na pewno wrócę ;-)

Składniki:
- 1 szklanka mąki z amarantusa
- 1 szklanka mleka
- 1 jajko
- 2 łyżki ksylitolu
- szczypta soli
- ulubiony tłuszcz do smażenia

Sposób wykonania:
Wszystkie składniki dokładnie mieszamy i odstawiamy na kilkanaście minut, aby ciasto odpoczęło.
Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość tłuszczu, łyżką nakładamy ciasto i smażymy. 
Gdy na powierzchni placuszków pojawią się bąbelki, przewracamy na drugą stronę.
Podajemy z ulubionymi dodatkami: dżemem, syropem klonowym lub jogurtem.

You Might Also Like

1 komentarze

  1. Smakują dobrze, pachną trochę inaczej ale wszystko zjedliśmy z córką :)

    OdpowiedzUsuń