Ciasto marchewkowe z polewą z serka kremowego

14:58

Dawno już nic nie piekłam, a dzisiaj naszła mnie ochotę na kawałek domowego ciasta i - po sprawdzeniu zawartości szafek i lodówki - zdecydowałam się upiec ciasto marchewkowe.
Korzystałam przy tym z przepisu z Kwestii smaku, w którym wprowadziłam trochę zmian (zmniejszyłam ilość cukru, pominęłam orzechy i ananasa). 
Ciasto upiekłam z 1,5 porcji, po upieczeniu polałam je polewą z serka kremowego, do której użyłam margaryny otrzymanej w ramach kampanii Streetcom Optima Cardio Potas + (następnym razem podwoję ilość polewy i przełożę nią również przekrojone na pół ciasto).

Składniki:
- 3 jajka (w temperaturze pokojowej)
- 225 ml oleju roślinnego
- 300 g drobno startej marchewki
- 75 g posiekanych orzechów włoskich (pominęłam)
- 110 g drobno pokrojonego ananasa (pominęłam)
- 75 g wiórków kokosowych
- 300 g mąki pszennej
- 300 g cukru
- 1,5 łyżeczki cynamonu
- 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
- 3/4 łyżeczki proszu do pieczenia
- szczypta soli
- na polewę: 150 g serka kremowego śmietanowego, 60 g margaryny Optima Cardio Potas +, 110 g cukru, cynamon

Sposób wykonania:
Jajka ubijamy do momentu aż podwoją swoją objętość. Dodajemy cukier ubijając do czasu aż masa będzie głądka i puszysta. Cienkim strumieniem dodajemy olej i dalej ubijamy.
Do masy dodajemy marchewkę, wiórki kokosowe, ananasa i orzechy. Wsypujemy przesianą mąkę, sodę, proszek do pieczenia oraz sól i delikatnie mieszamy.
Ciasto przelewamy do blachy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w temp. 150ºC przez ok. 45 min, do tzw. suchego patyczka.
Przygotowujemy polewę: serek, margarynę i cukier ucieramy mikserem na gładką masę, a następnie wykładamy na ciasto. Posypujemy cynamonem i wstawiamy na kilkadziesiąt minut do lodówki.


#OptimaCardioPotasPlus #OptymalneWybory

You Might Also Like

0 komentarze